Kurumsal Katkı (0. Bölge)
- Birimde yürütülen eğitim faaliyetlerinin üniversite kimliğini ve kurumsal aidiyeti güçlendirecek nitelikte olması
- Birimin uluslararası eşdeğer kuruluşlarla denklik sağlayacak nitelikte olması
- Birimde sunulan eğitim hizmetlerinin ulusal ve uluslararası hedef kitlelere hitap edebilecek nitelikte olması
- Birim içi ve birim dışı faaliyetlerde kullanılan dijital sistemlerin kullanılabilirliğinin yüksek olması
- Birim içi ve birim dışı iletişim süreçlerinin uygun dijital sistemler aracılığıyla verimli bir şekilde yürütülmesi
- Eğitim faaliyetlerinin çağın gereksinimlerinin karşılayan teknolojik donanım ve yazılımlarla yürütülmesi ve sürekli güncellenebilir yapıda olması
- Uzaktan eğitim uygulamalarında güncel ve öğrenci merkezli senkron/asenkron ve entegrasyonu sağlanmış sistemlerin kullanılması
- Paydaşlara (öğrenci, öğretim elemanı ve destek) gerekli desteğin sağlanması için teknik alt yapı ve iletişim kanallarının izlenmesi, iyileştirilmesi ve değerlendirilmesi
- Uzaktan eğitim süreçlerine yönelik bilgi güvenliği ve etik ilkelerin belirlenmesi ve gözetilmesi
- Birimde yer alan insan kaynağının birimin hedeflerine hizmet edebilecek nitelikte olması
Eğitime Katkı (1. Bölge)
- Uzaktan eğitim ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilen çözümlerin ulusal ve uluslararası düzeyde geçerliliğe sahip olması
- Merkez bünyesinde verilecek derslerin uzaktan eğitimin doğasına uygun şekilde tasarlanması, geliştirilmesi ve yürütülmesi
- Merkez bünyesinde ders veren uzaktan öğreticilerin teknolojik, pedagojik ve alan bilgilerinin yeterli düzeyde olması
- Uzaktan eğitimde değerlendirme süreçlerinde alternatif ve etkili ölçme-değerlendirme süreçlerinin yürütülmesi
- Eğitim süreçlerinde tüm paydaşların (öğrenci, öğretim elemanı ve destek) geri bildirimlerinin alınması ve sürecin bu geri bildirimler doğrultusunda yönlendirilmesi
- Eğitim, sağlık ve sosyal kurum ve kuruluşlar ile işbirliği içerisinde ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar yürütülmesi
- Üniversitemizde uzaktan eğitim yoluyla verilen tüm seviyelerdeki program ve derslerin en az % 25 oranında olması
Araştırmaya Katkı (2. Bölge)
- Uzaktan eğitim alanında araştırma faaliyetleri gerçekleştirerek eğitim faaliyetlerinin araştırma sonuçları ışığında sürdürülmesi
- Araştırmalar kapsamında yapılan makalelerin etki değeri yüksek dergilerde yayınlanması
- Araştırmalar kapsamında yürütülen projelerin Avrupa Birliği, ERASMUS, TÜBİTAK, BAP gibi kaynaklar tarafından desteklenmesi
- Araştırma faaliyetlerinde disiplinlerarası bir yaklaşım sergilenmesi
- Araştırma faaliyetlerinde uluslararası kuruluşlara üye olunması ve işbirlikleri gerçekleştirilmesi
- Merkez bünyesinde araştırma performansı yüksek insan kaynağının istihdam edilmesi
Topluma Katkı (3. Bölge)
- Topluma katkı amacıyla sunulan eğitim modüllerinin ilgili hedef kitlenin öğrenme ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde geliştirilmesi
- Topluma katkı amacıyla sunulan eğitim faaliyetlerinde bireysel farklılıklar, engeller ya da erişim kısıtlarının göz önünde bulundurularak geliştirilmesi
Eğitim-Araştırma Katkısı (4. Bölge)
- Uzaktan eğitim süreçlerine yönelik yürütülen araştırmaların SCI-E, SSCI, AHCI veya ESCI kapsamındaki dergilerde yayınlanması
- Uzaktan eğitim süreçlerine yönelik yürütülen projelerde Avrupa Birliği, TÜBİTAK, BAP gibi kaynaklardan destek alınması
Eğitim-Topluma Katkı (5. Bölge)
- Uzaktan eğitim faaliyetleri kapsamında yürütülen topluma katkı faaliyetlerinde yaygın etkisi azami düzeyde olan faaliyetlere öncelik verilmesi
- Uzaktan eğitim programlarına topluma katkı faaliyetlerinin entegrasyonu süreçlerinde uzaktan eğitim alanında uzmanlardan ve kurumlardan (ulusal ve uluslararası) destek alınması
Araştırma-Topluma Katkı (6. Bölge)
- Uzaktan eğitim süreçlerinde bireysel farklılıkların, engellerin ya da erişim kısıtlarının mevcut durumunun izlenmesi, iyileştirilmesi ve değerlendirilmesi
- Uzaktan eğitim faaliyetleri kapsamında yürütülen topluma katkı faaliyetlerine yönelik orjinal sistem ve yapıların geliştirilmesi ve patent desteklerine başvurulması
Eğitim-Araştırma-Topluma Katkı / Çarpım Katkı (7. Bölge)
- Üniversite genelinde yürütülen uzaktan eğitim faaliyetlerinin enregrasyonu sürecinde uygulanabilir ve sürdürülebilir bir yapının oluşturulması
- Merkezin ulusal ve uluslararası sıralamalardaki konumunun belirlenmesinde uluslararası geçerliliği olan göstergelerinin esas alınması